2 sep. 2012

Tidig söndagsmorgon i Riga 2 september

Nu är det september. Hösten är här. I morse då jag tittade ut genom fönstret såg jag att bladen på trädet på andra sidan gatan höll på att få bruna blad. En del bruna blad hade redan ramlat ned på marken på parkeringsplatsen på andra sidan gatan.
Men det är mycket fint med hösten. Till exempel en sen kvällspromenad på Lilaste-Stranden. Det är fint att se solen gå ned i horisonten i väster:
Framför oss har vi en intensiv vecka. Måndag och tisdag har vi samling för alla våra 30 ledare i Liepaja på västkusten i Lettland. Vi kommer att tala mycket om frälsning som är vårt tema för höstterminen. Vi heter Frälsningsarmén och jag ber att vi ska fortsätta att vara det vi heter.
I slutet av veckan reser vi till Åbo/Turku för att leda en Bibelhelg. De har valt ett bra tema för helgen: "Ni skall få kraft!". Jag ber också att helgen ska få bli det den heter.

Nu är det söndag morgon och snart dags att gå ned till gudstjänsten på Riga 1:a kår, och snart därefter börjar en ny vecka.

Jag ber att det ska bli en välsignad vecka för dig
Peter Baronowsky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar