5 feb. 2011

Söndagsmorgon i Riga den 6 februari med ett speciellt tack till Östra kåren i Göteborg

Ännu en vecka....
En ganska normal vecka med sammanträden i Finansråd och Strategiråd, intervjuer och samtal.
Det har också hänt saker som jag inte är speciellt stolt över. På väg upp till ett sammanträde i Skangal blev jag stoppad för fortkörning. Det var en 90 km/timme-väg och plötsligt kom det ett 70-avsnitt som jag inte la märke till och jag blev registrerad för att ha kört i 91 km/timme. Eftersom jag tidigare var ostraffad behövde jag inte betala böter, men jag fick en varning. Nu var det bekänt.

Men det händer naturligtvis även positiva saker. Nästan kontinuerligt. Det kom bland annat ett mail från kårledaren på Östra kåren i Göteborg. På kårens hemsida skriver kårledaren:
"Nu står vi i början på ett nytt decennium med en klar uppmaning från vår Herre: "Gör mer plats åt ditt tält, spänn ut dina tältdukar, snåla inte, gör linorna längre, slå ner pluggarna stadigt.." Jesaja 54:2"
Och av mailet vi fick förstår vi att Östra kåren i Göteborg tar det ordet på allvar. Snåla inte, läste vi i bibelversen och det gör man inte på Östra kåren. Tio procent av kårens tionde har man beslutat att skänka till Frälsningsarméns arbete i Lettland. Det bidrar till att avlöna en socialarbetare bland Rigas absolut fattisgste familjer. STORT TACK till Östra kåren.
Nu är det tidig söndagsmorgon och snart är vi på väg den två timmar långa bilresan till utposten i Seda i nordöstra hörnet av Lettland. Det är bäst att starta tidigt så att jag inte behöver köra för fort.

Ha en välsignad vecka!
Peter Baronowsky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar