8 jan. 2010

Söndagsmorgon i Riga den 10 januari

Tillbaka i Riga efter några dagar i Stockholm, där vi tömde vårt hem och placerade vårt bohag i ett 22 kvadratmeter stort förråd på Shurgard. Där får det stå tills vidare.

Under veckan har jag också fortsatt att skriva en daglig kommentar till psalmerna i Bibeln. Jag räknar med att börja publicera dem på rupeba.se´s tvåårsdag den 1 april. Det kommer sedan en kommentar varje dage i 150 dagar. Psalm 150 kommer då att publiceras i månadsskiftet augusti/september.

Redan nu finns det kommentarer till varje kapitel i nya testamentet. Du hittar dem i vänsterspalten på denna sida>>

Vi har länge varit på jakt efter en plats att bo för de nyfrälsta rekryterna och soldaterna på Riga 2 som fortfarande är hemlösa. Mitt i veckan ringde kårledaren och berättade att han hittat en lägenhet i närheren av kåren för 100 lats i månaden plus värme och el. Vi gav klartecken att hyra lägenheten. Det är kallt ute även i Riga just nu.

Nu söker vi en kår eller församling i Sverige eller Norge som kan känna sig kallade att betala husrum för dessa nyfrälsta kamrater. 100 Lat i månaden är ungefär 1.500 svenska kronor.

Jag är övertygad att Herren kommer att tala till någon kår/församling om detta. Och jag är också överygad att Herren kommer att välsigna den kår/församling som tar ansvar för dessa killar. Hör av er om ni vill ha ytterligare information om detta projekt.

Nu väntar en intensiv vecka med två ledardagar i Skangal, planeringsmöte med vår chef, besök från England under helgen. I helgen är det också en helg om att göra sina livsval "Design for life" och i helgen ska Rut och jag ansvara för gudstjänsen i Daugavpils, fyra timmars körning från Riga.

Ha en välsignad vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar